Okolju prijazni motorji
| Članek je bil prebran 32 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Izpušni plini  nastanejo pri izgorevanju fosilnih in drugih goriv (bencin, dizel, plin…), v  zrak pa jih odvedejo izpušne cevi in pogonske šobe na vozilih. Opaziti jih je mogoče s prostim očesom, kot črn dim oziroma saje, ki se pokadijo za avtomobili. V mestih, kjer je koncentracija vozil večja kot na podeželju, je tudi škodljivih izpustov več. Med temi so izredno nevarni t.i. trdi delci PM10, ki jih proizvajajo dizelski motorji. Ob tem je potrebno izpostaviti, da večina starejših dizelskih motorjev še vedno nima filtra, ki bi polovil trdne delce. Filtri se počasi polnijo in mašijo, zaradi česar jih je  potrebno očistiti. Sodobni motorji izvedejo čiščenje oziroma sežig trdih delcev samodejno, na vsakih nekaj sto kilometrov. Zato je optimalno, da se z avtomobilom v rednih intervalih odpravimo na daljše vožnje izven mesta in po avtocesti, zato, da bo motor sežgal trde delce v celoti (s postankom se sežig prekine).

Filter bo obvezen za vsa vozila

Standard Euro IV predpisuje mejo dovoljenih emisij izpušnih plinov in mejo izpusta trdnih delcev. Zato imajo dizelski motorji osebnih in dostavnih vozil proizvedenem po 2006 v svojem izpušnem sistemu že vgrajene posebne, t.i.  DPF filtre. Vozila opremljena s temi filtri morajo med drugim uporabljati izključno motorno olje brez vsebnosti žvepla. Od leta 2017 pa bodo  tudi na novo homologirana vozila z bencinskim motorjem morala imeti vgrajen filter trdnih delcev.

Primer dobre prakse med gospodarskimi vozili

Podjetje CITROËN že od leta 2013 dalje opremlja svoja  gospodarska vozila  z dizelskimi motorji Euro 6 iz družine BlueHDi, ki so zmožni zmanjšati emisije trdnih delcev tudi do %. To je zasluga oksidacijskega katalizatorja, ki odstranjuje delce nastale pri izgorevanju, SCR modula, ki z vbrizgavanjem tekočine aditiv AdBlue® pretvarja velik del škodljivih delcev v neškodljivo vodno paro in dušik in filtra trdih delcev z aditivom, ki odstrani do 99,9% trdnih delcev. Aditiv AdBlue je shranjem v posebnem rezervoarju in ga je potrebno dolivati na 15.000 prevoženih kilometrov.

© 11. 12. 2017 - Pitna-Voda.si. Oglaševanje.